اخبار/ گزارش و تحلیل بازار سهام (بورس) درسود نیوز

وبلاگ دوم سود نیوز : www.epsnews.blogsky.com

اخبار/ گزارش و تحلیل بازار سهام (بورس) درسود نیوز

وبلاگ دوم سود نیوز : www.epsnews.blogsky.com

ارز، مشتری ندارد


   همان‌طور که در روزهای پیشین اشاره کردیم در حالی که انتظار می‌رفت با شروع ماه جدید بازار ارز از حالت سکون و رکود خارج شود و نرخ دلار نیز به لطف انجام معاملات و خرید شرکت‌ها مقداری روند رو به رشد به خود بگیرد اما این اتفاق نیفتاد و در پی عدم تقاضا با شروع تیر نیز شاخص بازار ارز روند نزولی خود را ادامه داد.

به گزارش بنکر (Banker)،در آخرین هفته از فصل بهار قیمت دلار پس از 14 روز مجددا وارد کانال سه هزار و 200 تومانی شد و به کمترین بها از نیمه فروردین امسال رسید. روند نزولی نرخ دلار که تقریبا از روزهای آغازین هفته گذشته کلید خورده بود تا دیروز نیز ادامه داشت تا ارزش این ارز تاثیر‌گذار به کمترین سطح خود از 15 فروردین امسال برسد. روند کاهشی که عمدتا تحت تاثیر عدم تقاضا، افت نرخ درهم در بازار امارات، افزایش عرضه و عدم فعالیت برخی از معامله‌گران، که منتظر مشخص شدن مذاکرات هسته‌ای کشورمان هستند، به وقوع پیوست.
در روز‌های گذشته تقاضای چندانی برای خرید دلار در بازار نبود و به قولی این ارز قدرتمند مشتری خاصی نداشته است، به‌طوری که اکثر معامله‌گران آتی برخلاف زمان مشابه در ماه‌های گذشته تمایل به فروش ارز داشتند. این امر سبب شد نرخ دلار به صورت میانگین روزانه حدود پنج تا هفت تومان افت کند.در بازار کشور همسایه نیز در روزهای گذشته شاهد کمبود تقاضا برای خرید حواله درهم و در نتیجه افت قیمت این ارز بودیم. آنچه مشخص است اینکه کاهش سطح تقاضا در این روزها به علت مشخص نبودن نتیجه مذاکرات هسته‌ای و انتظار بازار تا 10 تیر ماه است.
 همین امر سبب شده اکثر معامله‌گران خریدهای ارزی را به بعد موکول کنند و در نتیجه دلار افت قیمت را تجربه کند. در روزهای اخیر صرافی بانک‌ها نیز به دلیل کاهش حجم معاملات در بازار فعالیت چندانی نداشتند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد