اخبار/ گزارش و تحلیل بازار سهام (بورس) درسود نیوز

وبلاگ دوم سود نیوز : www.epsnews.blogsky.com

اخبار/ گزارش و تحلیل بازار سهام (بورس) درسود نیوز

وبلاگ دوم سود نیوز : www.epsnews.blogsky.com

مروری بر کساپا و معاملات پر حجم آن / سهمی با افزایش سرمایه

Image result for ‫سایپا شیشه‬‎

  در روزهای قبل یکی از خوانندگان وبلاگ سوالی در خصوص اردرهای کساپا مطرح کرد و  مقرر شد گزارشی در خصوص کساپا  ارائه شود. اما گزارش:

1 -شرکت  در اسفند ماه سال 1382 در سازمان بورس اوراق بهادار تهران پذیرفته شد .قیمت عرضه اولیه شرکت در اسفند ماه 1382 برای هر سهم 2600 ریال ثبت شد. در زمان عرضه اولیه شرکت 70 میلیون سهم بود و از آن زمان تاکنون شرکت افزایش سرمایه ای نداشته و در حال حاضر نیز 70 میلیون سهم می باشد.

2- سهامدار عمده شرکت سایپا است که با در اختیار داشتن 41 میلیون سهم بیش از 58 درصد سهام را در اختیار دارد. بعد از سایپا 4 سهامدار حقیقی بیش از 4 میلیون سهم شرکت را مالک هستند که حدود 5 درصد از کل سهام شرکت است.  علاوه بر این سهامدارانی با کد های حدود یک درصد حدود 5 درصد سهام را در اختیار دارند.بطور خلاصه حدود 70 درصد شرکت در اختیار سایپا و چند سهامدار حقیقی است.

3- شرکت در سال 91 سود ساخته اما در سال 92 و 93 سود نساخته است  و زیان ثبت کرده  و زیان انباشته دارد. برای سال 94 هم پیش بینی زیان دارد اما بر اساس شنیده ها امسال توان سود سازی دارد.

4- شرکت مشمول ماده 141 قانون تجارت است و مجمع خروج از ماده 141 را برگزار کرده است.

5- بر اساس اخبار و شنیده ها شرکت افزایش سرمایه 200 تا 300 درصدی دارد که احتمالا تا چند ماه آینده انجام خواهد شد.برخی افزایش سرمایه را از محل آورده و برخی از محل آورده و تجدید ارزیابی می دانند.

6- بر اساس شنیده  طرح توجیهی افزایش سرمایه تهیه شده  و جهت تایید به سایپا داده شده است و بعد از تایید سایپا به بورس ارسال می شود. برخی زمان  ارسال را کمتر از یک ماه آینده می دانند.

7- طی سه روز گذشته حدود 4.5 میلیون سهم شرکت معامله شد که بیشتر شبیه خشک کردن سهام بود. خریداران بیشتر به منظور افزایش سرمایه خریداری کردند. سهم در حال حاضر در حال خشک شدن است.

8- سقف تاریخی سهم 330 تومان و کف تاریخی سهم  70 تومان است. در حال حاضر حمایت 200 تومانی / سپس 183 و حمایت 170 تومانی را دارد. مقاومت های سهم 210 تومان و سپس 240 تومان در روزهای آتی است.

9- بر اساس شنیده ها سهم در روزهای آتی قیمت را 240 تومان و  تا قبل از افزایش سرمایه 360 تومان را ثبت خواهد کرد.

10- ارزش بازار شرکت حدود 14.5 میلیارد است که با توجه به وضعیت شرکت این عدد برای شرکت بسیار کم است. ارزش بازار شرکت در سال 83 بیش از 18 میلیارد تومان بود.

11- نسبت خریداران به فروشندگان در روزهای گذشته بسیار کمتر است. به عبارتی در ازای 3 فروشنده یک خریدار قرار داشت.

12- برخی تحلیل گران حرکت سهم را مانند حرکت خکمک در سال 93 و قبل از افزایش سرمایه می دانند. (خکمک از 180 تومان تا 320 تومان رشد قیمت داشت و نهایتا بعد از 230 درصد افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی در 120 تومان قیمت خورد.) برخی هم حرکت سهم را مانند خریخت می دانند.

موارد فوق تکه ای کوچک از کساپا بود. این گزارش تایید بر خرید یا فروش سهم نیست . بلکه برای آشنایی بیشتربا سهم است. برای خرید سهم خودتان تصمیم بگیرید. اما توجه کنید که تمام زیر مجموعه های سایپا افزایش سرمایه دارند و به ترتیب افزایش سرمایه ها اعمال خواهد شد. به حجم های خرید سهم توجه کنید. به نمودار سهم توجه کنید. از نگاه تکنیکال نمودار قیمت سهم یک کف دو قلو ساخته است. علاوه بر نظرات فوق علاقمندان می توانند نظرات خود را در خصوص سهم در این پست ارائه کنند.و..................................................

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد