اخبار/ گزارش و تحلیل بازار سهام (بورس) درسود نیوز

وبلاگ دوم سود نیوز : www.epsnews.blogsky.com

اخبار/ گزارش و تحلیل بازار سهام (بورس) درسود نیوز

وبلاگ دوم سود نیوز : www.epsnews.blogsky.com

طلا از افزایش نرخ بهره نجات یافت


  روز جمعه طلا به نزدیک بالاترین قیمت در دو هفته رسید و در مسیر کنار گذاشتن سه هفته روند کاهش قیمت قرار گرفت. این در حالی است که بانک فدرال آمریکا تصمیم گرفت نرخ بهره را به دلیل نگرانی از وضعیت بحرانی اقتصاد جهانی بدون تغییر نگه دارد.

به گزارش اخبار بانک به نقل از رویترز، طلای اسپات ثابت و با قیمت ۱۱۳۰.۷۰ دلار در هر اونس به فروش رسید که از ۱۱۳۳.۲۰ دلار در هر اونس یعنی بالاترین قیمت در دوهفته فاصله زیادی ندارد. این فلز به دنبال چندین هفته روند نزولی قیمت این هفته ۲ درصد افزایش قیمت را به ثبت خواهد رساند.

طلای آمریکا با ۱ درصد افزایش قیمت به ۱۱۳۰.۴۰ دلار در هر اونس رسید که آن نیز به بالاترین رقم در دو هفته بسیار نزدیک است. شمش روز گذشته بعد از اینکه بانک فدرال تصمیم به عدم تغییر نرخ بهره به دلیل نوسان بازار و کم بودن نرخ تورم گرفت، نجات یافت.

ضمن اینکه بانک فدرال اعلام کرد زمانی در سال جاری میلادی دست به افزایش نرخ بهره خواهد زد که می تواند تقاضای شمش بدون بهره را کاهش داده و به افزایش نرخ دلار منجر شود.

بدین ترتیب شرایطی که برای شمش طلا فراهم شد نمی تواند دوام بیاورد. در حال حاضر پیش بینی بانک های اصلی وال استریت افزایش نرخ بهره در ماه دسامبر است. تقاضای فیزیکی طلا از سوی آسیا حمایت زیادی از این فلز ندارد. بخصوص هند بعنوان دومین مصرف کننده بزرگ طلا در جهان خرید چشمگیری ندارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد