اخبار/ گزارش و تحلیل بازار سهام (بورس) درسود نیوز

وبلاگ دوم سود نیوز : www.epsnews.blogsky.com

اخبار/ گزارش و تحلیل بازار سهام (بورس) درسود نیوز

وبلاگ دوم سود نیوز : www.epsnews.blogsky.com

تحلیل کارشناسان اقتصادی از روند قیمت طلا پس از اعلام تصمیم فدرال رزرو آمریکا


  

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز ، پس از اعلام تصمیم فدرال رزرو در عدم تغییر نرخ بهره در پایان نشست روز گذشته ، قیمت جهانی طلا به بالاترین سطح خود در 2 هفته گذشته رسید ولی بار دیگر روندی نزولی را آغاز کرده و به کمتر از سطح 1130 دلاری بازگشته است.

بر اساس این گزارش برخی تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که هرگونه افزایش قیمت طلا در کوتاه مدت موقتی خواهد بود و سرمایه گذاران ترجیح خواهند داد که در شرایط کنونی در بازار ارز و سهام سرمایه گذاری کنند.

جورج گرو تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری آر بی سی کاپیتال تاکید کرد: علت اصلی افزایش قیمت طلا پس از اعلام تصمیم فدرال رزرو این بوده است که بسیاری از سرمایه گذاران و کارشناسان اقتصادی پیش بینی می کردند که فدرال رزرو نرخ بهره را افزایش دهد.

مقام های فدرال رزرو آمریکا با 9 رای موافق در برابر یک رای مخالف تصمیم گرفتند نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کنند.

دیو میگر تحلیلگر برجسته موسسه ویژن فایننشال نیز تاکید کرد: با توجه به عدم افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو ، من پیش بینی می کنم که ارزش دلار تحت فشار بیشتری قرار گرفته و قیمت فلزات گرانبها از جمله طلا با افزایش روبرو شود .

برپایه گزارش سایت طلا، فیل فیلین کارشناس اقتصادی موسسه پرایس فیوچرز نیز گفت: برخی سرمایه گذاران اکنون به این نتیجه رسیده اند که فدرال رزرو در نشست دسامبر نیز نرخ بهره را افزایش نخواهد داد چرا که آمریکا به شدت نگران اوضاع اقتصادی جهان، نرخ تورم خود و نوسانات شدید بازار سهام است.

بیل اونیل تحلیلگر برجسته موسسه لاجیک ادوایزر نیز تاکید کرد: از نظر تئوری شاید این گونه به نظر برسد که عدم افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو آمریکا به نفع قیمت جهانی طلا خواهد بود ولی من فکر نمی کنم این مساله درست باشد چرا که پس از این تصمیم فدرال رزرو نگرانی و نااطمینانی در بازارهای بین المللی بیشتر خواهد شد. هنوز احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست دسامبر یا اوایل 2016 میلادی وجود دارد.

از سوی دیگر بهبود شاخص سهام در بازارهای بین المللی نیز می تواند تاثیر منفی زیادی بر قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت داشته باشد. انتشار آمارهای اقتصادی بیشتر در آمریکا منطقه یورو و چین نیز می تواند تاثیر زیادی بر قیمت طلا و ارزش دلار داشته باشد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد